Indul a kettlebell kezdőknek

Tetsztett? Oszd meg másokkal is! Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

A kettlebell kezdőknek meghirdetett tanfolyamai, vagy inkább foglalkozásai igen sok érdeklődőt vonzanak az edzőtermekbe és még több önjelölt edzőt sarkallnak a kettlebell-es súlyok indokolatlan mértékű, őrült vásárlására. Ez egyrészt jó dolog, mert mutatja, hogy a módszer kipróbált és aratott, sikert sikerre halmozott. Másrészt viszont sok képzetlen ember szalad neki felügyelet és előképzettség nélkül, amivel igencsak hosszan kiható problémákat tudnak vele maguknak okozni, a pillanatnyi, önálló edzés közben szerezhető sérülésekről ne is beszélve. Emiatt a kettlebell kezdőknek mindenképpen a képzett, jól felkészült instruktorokkal, vizsgázott oktatókkal való együttes munkát javasolja elsősorban, ahol megismerkedhetnek az elengedhetetlenül szükséges szakmai és edzéstani alapokkal, melynek bizonyos mértékig része az anatómia is. Ha valaki a kettlebell kezdőknek tartott tanfolyamaival kezd és odafigyel, valamint otthon szépen lassan beépíti a mindennapi rutinjába tanultakat, akkor nem eshet baja. Az ész és kontroll nélkül végzett gyakorlások azonban nagyon könnyen balesetet okozhatnak, hogy a későbbi, akár sok-sok évre kiható mozgásszervi problémákról ne is beszéljünk. A kettlebell kezdőknek azonban az egyik legbiztonságosabban gyakorolható, nagy hatékonyságú edzési módszerévé avanzsál azok szemében, akik megszívlelik és betartják instruktoraik biztonsági és egyéb módszertani javaslataikat, kéréseiket.

kettlebell kezdőknek

Mit ígér a kettlebell kezdőknek?

A kettlebell kezdőknek sem ígér mást, mint leghűségesebb, évtizedes gyakorlati múlttal rendelkező profi híveinek. Ezeket pedig egyszer csokorba foglalni. Megnövekedett erő, fokozódó állóképesség, szépen formált, anatomikus izomzat, igazi és szupergyors szálkásítás. Hogy csak néhányat említsünk a szokásos repertoárból. Ugye, milyen vonzó?
A külsőségek mellett még van néhány olyan extra, amit csak az önmagukra és egészségükre igényes gyakorlóknak ad oda. Na jó….igazából mindenkinek, aki módszeresen gyakorol. Ez pedig a gerinc és a gerinc környéki izmok rugalmasságának növekedésével járó növekvő mozgásszabadság. Ez pedig nagy kincs, mert reumatológusok, gerinc-specialisták és belgyógyászok által is nagy becsben tartott előnyöket tartogat a figyelmes gyakorló számára a módszer. A kettlebell kezdőknek tehát nemcsak borzasztóan hasznos, hanem ráadásul egészséges is, és megelőz illetve – felügyelettel! – kezelhet bizonyos mozgásszervi panaszokat, testtartásbeli problémákat. Ennek igen egyszerű oka pedig abban rejlik, hogy a kettlebell nőknek és kezdőknek is megmozgatja a legtöbb, addig szunnyadó izomcsoportját.

Mit javasol a kettlebell kezdőknek

Hogy figyeljenek elsősorban önmagukra, a határaikra, a teherbíróképességük végességére. Nem utolsó sorban pedig az instruktoruk javaslataira, intelmeire. A Betterbell.hu kettlebell egy borzasztóan hatékony módszer, s mint ilyen, hatásai-mellékhatásai tekintetében a gyógyszerekhez szokták nagy ritkán hasonlítani. „Az a gyógyszer, aminek nincs mellékhatása, annak hatása sem nagyon van.” Kétoldalú dolog ez, ami odafigyeléssel épít, vagy akár gyógyít mozgássérült betegeket, gerincproblémával és mozgásszervi panaszokkal küszködőket, de ugyanezen erő helytelenül használva bizony pusztíthat is, és tolószékbe rakhat. Jusson eszünkbe, hogy jelenlegi fizikai adottságaink és küllemünk sem egy-két nap leforgása alatt lettek olyanok, amilyenek. Több év, vagy évtizedes szokáshalmazunk által formálódtunk azzá, akik vagyunk. Legyünk hát türelmesek magunkkal és az eredmény nem marad el.